sunnuntai 17. tammikuuta 2016

#65 Joskus on oltava epäitsekäs parhaan ystävänsä vuoksi

Otsikko kiteyttää tämänhetkiset ajatukseni täydellisesti. Kuten blogistanikin voi päätellä, olen ollut viime aikoina äärettömän kiireinen. Työkuvioni muuttuivat joulukuussa merkittävästi ja samalla työmääräni lähes kaksinkertaistui. Vaikka työni onkin nyt motivoivampaa kuin koskaan aiemmin, pitkät työpäivät verottavat muuta elämääni tällä hetkellä rankalla kädellä ja se harmittaa minua kovasti. Aikaa ei jää joka päivä tarpeeksi perheelle, kodille tai Fanille.

Olen tähän asti ollut äärettömän negatiivinen ajatukselle, että ottaisin Fanille vuokraajan tai hoitajan. Olen tässä suhteessa hieman perfektionisti, ja pelkään antaa hevoseni jonkun muun käsiin. Nyt kuitenkin, kaiken kiireen ja stressin, keskellä olen alkanut pohtimaan, olisiko se sittenkään mahdoton ajatus. Olen pohtinut, mitä hevoseni ajattelisi, jos sillä olisi toinenkin ihminen liikuttamassa ja rapsuttelemassa sitä. Tuskin se miettii, että hirveä äitini on hylännyt minut vieraan ihmisen käsiin, päinvastoin. Fani kärsii siitä, etten pääse niin usein tallille kuin haluaisin. Ylimääräiset vapaapäivät tekevät hallaa Fanin kuntoutukselle ja treeniohjelmalle, ja lisäävät samalla minun stressiäni.

Kun olen asiaa nyt muutaman viikon pääni sisällä kypsytellyt, se ei tunnu ajatuksena enää niin kamalalta kuin aikaisemmin. En voi sanoa, että olisin vieläkään asiasta innoissani, mutta toivon, että löytäisin meidän tiimiin kivan ihmisen ja mieleni muuttuisi. Pitää kuitenkin muistuttaa itseäni siitä, että ennen Fania minun hevosharrastukseni pohjautui vuokrahevosiin. Joku muu luotti aikoinaan hevosensa minun käsiini, joten nyt on minun aikani luottaa hevoseni jonkun muun käsiin. Ja muistuttaa itseäni myös siitä, että tämä on Fanin hyväksi, ja samalla myös minun. Joskus on oltava epäitsekäs parhaan ystävänsä vuoksi.

PS. Jos joku aikuinen paikkakuntalainen (Turun seutu/Kaarina) seuraa blogiani ja kiinnostui Fanista, minuun voi ottaa sähköpostitse yhteyttä. Vuokrailmoitus löytyy myös hevostalli.netistä jossa on yhteystietoni. 

7 kommenttia

  1. Hyvä vuokraaja on kultaakin kalliimpi! Entisellä hevosellani oli vuokraaja, joka helpotti minun arkeani käymällä kaksi-kolme kertaa viikossa. Ei tarvinnut murehtia että taas jää hevonen liikuttamatta muiden kiireiden takia. Vapaapäivät tekee itselle välillä ihan hyvää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kannustavasta viestistä Anniina, toivotaan että meillekin löytyy yksi helmi vuokraaja niin mä saan rauhassa pitää tallivapaapäiviä ja Fani saa silti liikuntaa ja hoivaa :)

      Poista
  2. Meillä sama tilanne ja vuokraajat tuntuvat olevan kiven alla :/ Juuri kauhistelin 4pvän työputkea jolloin en pääse edes tallin pihassa kääntymään.
    Mutta niitä hyviä vuokraajia on! Meille on aina osunut juuri sopiva ihminen jolle on uskaltanut luottaa hevosen käyttöön :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei, muillakin siis samoja ongelmia! :/ Toivotaan että meillekin löytyy sopiva vuokraaja jonka käsiin voin Fanin huoletta antaa :)

      Poista
  3. Hyviä ajatuksia sulla! Mä olen kanssa ajatellut että olisi kiva kun olisi esim vuokraaja joka voisi käydä muutaman kerran viikossa niin saisi itse vähän tallivapaata. Tosin mä olen niin fanaattinen että ei mun vaatimuksia kukaan pysty saati jaksa täyttää :D Mulla ei vaan riitä luotto siihen että joku oikeesti hoitaisi toisen hevosta niin kuin omaansa :( Olen siis tyytynyt ajatukseen että on sillä hevosella ihan kiva lepäillä siellä tarhassa silloin kun en itse ehdi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sulla on hyvin samanlaiset ajatukset kuin mullakin, mulla on myös luottamusongelma tässä suhteessa ja pelko siitä, miten joku voi hoitaa hevoseni kuin omani kun se ei kuitenkaan ole oma. En usko että Fanikaan nyt mitenkään kärsii vapaapäivistään, mutta silti toivon että löytyisi ihminen joka saisi mun ajatukset muuttumaan ja jonka käsiin hevoseni luottaisin, ettei ylimääräisiä vapaapäiviä tulisi :)

      Poista
  4. Voikun asuisitte Keski-Suomessa. Minusta tuntuu taas ettei mistään löydy sopivaa vuokrahevosta/hoitohevosta jonka kanssa touhuta niinkuin oman kanssa touhuaisi :(

    VastaaPoista